Bld. Theodor Pallady nr. 51, et.2, Sector 3, Bucuresti, Romania

Aprilie 2023

1. Cadouri de Paște către angajați

Cu ocazia sărbătorilor pascale angajatorii pot oferi cadouri în bani sau în natura angajaților, fără ca aceste sume să fie impozitabile.

Potrivit art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, nu sunt impozabile veniturile reprezentând cadouri în bani și/sau în natură, inclusiv tichete cadou, oferite salariaților, precum și cele oferite pentru copiii minori ai acestora, acestea pot fi acordate de angajator pentru salariații proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut în contractul de muncă sau în Regulamentul intern.

În cazul cadourilor în bani și/sau în natură, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, în măsura în care valoarea acestora pentru fiecare persoană în parte, nu depășește 300 lei.

Nu se pot acorda cadouri în bani și/sau în natură, inclusiv tichete cadou persoanelor care au încheiate contracte de administrare, întrucât contractul de administrare și administratorii nu sunt mentionați în actele normative, astfel că nu se pot acorda aceste bilete de valoare la contractele de administrare cât timp acestea se referă în mod exclusiv la angajați și la contracte de munca.

Model de decizie acordare cadou cu ocazia sarbatorilor pascale:

S.C………………………………….. SRL

adresa Str. …………………….. Nr. Reg. Com.: ………………… CUI: …………………………………..

DECIZIE

ACORDARE CADOU cu ocazia sarbatorilor pascale

Subsemnatul

(CADOU IN BANI/NATURA/ TICHETE CADOU)

………………………., administrator al S.C……………………………………. SRL cu sediul

în………………………………………. , Inregistrata

la Registrul Comertului ………………, Cod Fiscal…………………. ,

decid acordarea cadoului in bani/ natura /tichete cadou, cu ocazia Sarbatorilor de Paste, salariatilor si copiilor minori ai acestora astfel:

Nume/ Prenume SalariatNume/ Prenume Copil al salariatuluiBani/tichet cadou/ cadou naturaValoare totalaSemnatura primire salariat
     
     
     

Data                                                                Administrator,

2. Automate de tip vending

Societatea de vending este specializată în distribuirea de băuturi prin intermediul distribuitoarelor automate.

Costurile angajate într-o astfel de activitate sunt diverse:

cheltuieli cu materii primecostul cu alte servicii executate de terți
cheltuielilor cu consumabilele (birotică, produse de curățat etc.) și obiectele de inventarasigurarea echipamentelor
cheltuielile cu energia electricăcheltuielile cu chiria pe locațiile de amplasare a distribuitoarelor
costul serviciilor de reparații și intreținerecheltuielilor cu comunicațiile și serviciile bancare

Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligația de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale.

Totuși, aceste automate nu vor trebui să emită bonuri fiscale sau facturi și nici rapoarte fiscale de închidere zilnică sau alte tipuri de documente, așa cum se întâmplă în mod normal în cazul comercianților obișnuiți.

Este necesară completarea formularului DISPOZIȚIE DE PLATĂ/ÎNCASARE CĂTRE CASIERIE (Cod 14-4-4), ca document justificativ pentru întocmirea de către casier a chitanței de încasare a numerarului. Deși suma se depune în casierie de către un angajat al societății, responsabil cu preluarea sumelor din automat, casierul trebuie să întocmească o chitanță al cărui model este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile.

3. Impozite de plată și termene de plată pentru impozitul pe profit an 2022

Pe perioad aplicării prevederilor art. I din OUG nr. 153/2020 (2021-2025), termenul pentru depunerea declarației anuale privind impozitul pe profit este până la data de 25 iunie inclusiv a anului următor, iar pentru contribuabilii care au anul fiscal diferit de anul calendaristic vor depune declarația de impozit pe profit până la data de 25 a celei de-a șasea luni inclusiv de la închiderea anului fiscal modificat.

Fac excepție contribuabilii pentru care reglementările contabile sunt emise de Banca Națională a României, respectiv de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Prin urmare, declarația privind impozitul pe profit pentru anul fiscal 2022 se va depune până pe data de 25 iunie 2023.

Contribuabilii, alții decât instituțiile de credit și cei care au obligația de a plăti impozitul pe profit anual până la data de 25 februarie/25 a celei de-a doua luni de la închiderea anului fiscal, pot opta pentru calculul, declararea și plata impozitului pe profit anual, cu plăți anticipate, efectuate trimestrial. Termenul până la care se efectuează plata impozitului anual (regularizarea) este termenul de depunere a declarației privind impozitul pe profit și anume 25 iunie/25 a celei de-a șasea luni inclusiv de la închiderea anului fiscal.

Contribuabilii care aplică sistemul de declarare și plată a impozitului pe profit anual, cu plăți anticipate efectuate trimestrial, determină plățile anticipate trimestriale în sumă de o pătrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele prețurilor de consum, estimat cu ocazia elaborării bugetului inițial al anului pentru care se efectuează plățile anticipate, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se efectuează plata, cu excepția plății anticipate aferente trimestrului IV care se declară și se plătește până la data de 25 decembrie, respectiv până la data de 25 a ultimei luni din anul fiscal modificat.

Indicele prețurilor de consum necesar pentru actualizarea plăților anticipate se comunică, prin ordin al ministrului finanțelor publice, până la data de 15 aprilie a anului fiscal pentru care se efectuează plățile anticipate. Pentru anul fiscal 2023, indicele prețurilor de consum utilizat pentru actualizarea plăților anticipate în contul impozitului pe profit anual este 109,6% (OMF nr. 626/2023). Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza căruia se determină plățile anticipate trimestriale, este impozitul pe profit anual, conform declarației privind impozitul pe profit.

Persoanelor care au optat pentru sistemul de plăți anticipate și anul fiscal corespunde cu cel calendaristic, atunci plățile se vor face trimestrial astfel: 25 aprilie, 25 iulie, 25 octombrie  ș i 25 decembrie, iar regularizarea până la 25 martie a anului următor (25 iunie pentru perioada  20212025).

4. Certificatul fiscal de la ANAF

Certificatul de atestare fiscală este un act oficial care arată modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri datorate bugetului general consolidat de către contribuabil conform, Ordinului ANAF 3654/2015.

Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidența creanțelor fiscale a organului fiscal central competent și cuprinde obligațiile fiscale restante existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii și nestinse până la data eliberării acestuia, precum și alte creanțe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării.

Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii și poate fi utilizat de persoana interesată, pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării.

Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil/plătitor, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant.

Documente necesare:

5. Facturi de la Google pentru firme neplătitoare de TVA în România

Codul de tva RO 33988141 este al GOOGLE COMMERCE LIMITED

Pentru facturile primite de pe acest cod de tva nu aveți obligații de plată sau declarative, deoarece sunt primite de la Google având calitatea de persoană impozabilă în România.

Pentru facturile primite de pe codul IE9825613N, se aplică tratamentul de mai jos:

Potrivit art. 307 alin. (6) din Codul fiscal, persoană impozabilă ori persoană juridică neimpozabilă, stabilită în România și neînregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317, care este beneficiar al unor servicii prevăzute la art. 278 alin. (5) lit. h), nu este persoană obligată la plata taxei dacă prestatorul aplica unul dintre regimurile speciale prevazute la art. 314 sau 315.

Astfel, dacă la data primirii facturilor societatea nu are cod special de tva, sunteți exceptați de la plata TVA în România (nici nu plătiți TVA prin formularul 301, nici nu declarați factura în 390).

Dacă la data primirii facturilor societatea are cod special de TVA, atunci aveați obligația plății TVA prin formularul 301 și declarării facturilor prin formularul 390, conform art. 307 alin. (2) din Codul fiscal (aplicați 19% la valoarea totala, inclusiv tva, a facturii).

Descarcă Newsletter PDF

Lasă un răspuns

Acordă o notă:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Confirm că nu sunt robot!

Articole asemănătoare


Aprilie 2024

Newsletter : 01/04/2024 : 0 Comentarii

1.  Amenzi incasari/ plati numerar OUG 115/2023 Operațiunile de încasări și plăți în numerar efectuate între persoanele juridice, PFA, II, […]


Martie 2024

Newsletter : 01/03/2024 : 0 Comentarii

1.  Microintreprinderi 2024 De la 1 ianuarie 2024 prevederile referitoare la aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor au fost modificate semnificativ, […]


Februarie 2024

Newsletter : 29/02/2024 : 0 Comentarii

1.    Termenul de transmitere si amenzile pentru e-factura de la 1 ianuarie 2024 Perioada     De la 1 ianuarie – 31 […]


Ianuarie 2024

Newsletter : 31/01/2024 : 0 Comentarii

1. Dividende in 2024 Ce sunt dividendele? Pe scurt, dividendele reprezintă o parte din profitul firmei, parte ce este distribuită […]


WhatsApp