Bld. Theodor Pallady nr. 51, et.2, Sector 3, Bucuresti, Romania

Înființarea unei societăți în 5 pași simpli

Înființarea unei societăți în 5 pași simpli

În articolele anterioare am discutat în detaliu despre cashflow, de la definiții și relevanța acestuia în afacere, la menținerea unui cashflow pozitiv și importanța unei viziuni clare și în timp real asupra afacerii tale. Mai multe informații cu privire la acest subiect, cât și multe alte sfaturi și recomandări, puteți găsi în cartea “Claritate şi acte în ordine pentru antreprenori

Astăzi mi-am dorit să ne întoarcem la primii pași nelipsiți pentru un start sănătos în afaceri: deschiderea societății. Dacă esti interesat să deschizi propria firmă, urmărește cu atenție pașii următori pentru un rezultat sigur și fără bătăi de cap.

Pasul 1: Găsirea numelui viitoarei firme.

Acest pas este unul important pentru că denumirea aleasă te va însoți pe tot parcursul drumului tău antreprenorial. Gândește-te la ceva cu semnificație pentru tine și în același timp cât mai simplu de pronunţat.

Este necesar să te gândești la cel puțin 3 variante de denumiri cu care să mergi la Registrul Comerțului din județul unde dorești să înființezi firma. Responsabilii vor alege varianta care nu este înregistrată deja.

Tips: Poți intra pe Listă Firme pentru a verifica dacă denumirea la care te-ai gândit este sau nu deja aleasă.

Pasul 2: Domeniul de activitate.

Se presupune că știi deja ce activități va desfășura firma ta. Caută codul CAEN corespunzător acelei activități și fii pregătit să-l înregistrezi.

Tips: De obicei societățile pot avea mai multe domenii de activitate, însă una va fi mereu principală. Gândește-te la o ierarhie a acestor domenii și notează totul în agendă.

Pasul 3: Alegerea unui sediu social.

Alege unde se va desfășura activitatea firmei: sediu social, sedii secundare/puncte de lucru, la beneficiari/terți/clienți. În funcție de alegerea făcută vei completa documente specifice fiecărui caz.

Tips: În cazul în care firma va fi plătitoare de TVA, este recomandat să te consulți cu un expert contabil sau consultant financiar înainte. Acesta te va îndruma pentru a face alegerea corectă în funcție de domeniul de activitate.

Pasul 4: Alegerea tipului de contract pentru sediul firmei.

Poți alege din următoarele variante pentru a-i asigura firmei tale un sediu social:

a) Contract de comodat. Acesta este un contract cu titlu gratuit. Poți încheia un contract de comodat dacă ai tu un apartament/casă pe numele tău sau părinții tăi ori un prieten care vrea să te ajute și să semneze contractul cu tine.

b) Contract de închiriere. Acesta va fi încheiat cu o firmă sau o persoană fizică și vei plăti lunar chiria stabilită în contract.

c) Contract la avocat. Vei plăti avocatului, pentru maxim un an, un onorariu pentru sediu.

Tips: În contextual în care poți apela la prima variantă, îți recomand să alegi contractul de comodat pentru că nu implică nici costuri și poate fi încheiat pe o perioadă nedeterminată. În felul acesta eviți drumuri la Registrul Comerțului.

Pasul 5: Alegerea unui avocat pentru întocmirea documentelor.

Și aici există două opțiuni, ori discuți cu un avocat să îți întocmească documentele și să înființeze societatea la Registrul Comerțului, ori faci asta chiar tu.

În cazul în care nu ai buget pentru avocat, la Registrul Comerțului există un birou de informații, cu tarife mai mici pentru informațiile furnizate. Dacă ai timp, poți merge și singur să depui documentele.

Tips: Dacă alegi să depui chiar tu documentele înarmează-te cu multă răbdare și alocă-ți câteva zile pentru drumuri. Va dura puțin până vei avea toate actele necesare, dar satisfacția de la final va fi și mai mare.

Atenţie! Odată ce firma este înfiinţată, verifică dacă ai aceste documente:

Felicitări! Ești administrator de societate comercială! Numărul firmelor nou înființate crește de la an la an, ceea ce înseamnă că din ce în ce mai mulți români își doresc independența financiară. Mă bucur că vrei să te alături lor. Mult success!

Dacă ai şi alte întrebări cu privire la societatea ta, scrie-mi aici.

Lasă un răspuns

Acordă o notă:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Confirm că nu sunt robot!

Articole asemănătoare


Ce ar trebui să știi despre cash-flow, dar nu-ți spune nimeni?

Articole : 22/02/2023 : 0 Comentarii

Ce ar trebui să știi despre cash-flow, dar nu-ți spune nimeni? Cash-flow-ul sau fluxul de numerar este rotița care învârte […]


De ce documente ai nevoie în cazul unui control?

Articole : 12/01/2023 : 0 Comentarii

De ce documente ai nevoie în cazul unui control? Cum ar fi dacă te-ai simți relaxat în cazul în care […]


Închiderea unei afaceri.

Articole : 29/11/2022 : 0 Comentarii

Ce trebuie să faci dacă societatea nu mai are activitate? Avantajele deschiderii unei afaceri sunt numeroase. Foarte multe persoane creează […]


Ce obligații are o firmă de contabilitate?

Articole : 21/03/2022 : 0 Comentarii

Ce obligații are o firmă de contabilitate? Odată ce te-ai hotărât asupra unei firme de contabilitate și ești deschis/ă să […]


WhatsApp